icon-icon-checkmark-whiteGratis levering vanaf €120 en verlengd retourneren tot 31/01/25
icon-icon-checkmark-whiteZweeds design & kwaliteit
icon-icon-checkmark-whiteGemiddelde beoordeling van 4.6 en meer dan 690.000 reviews
icon-my-pages
icon-icon-cart
icon-hamburger
image

Ons verhaal  

Wij, Pernilla en Niclas Nyrensten, houden van de natuur en reizen! Pernilla heeft verschillende hoge bergen beklommen, is naar Everest Base Camp geweest en heeft de hele wereld rondgereisd met haar backpack. Niclas is dol op avontuur en activiteiten vol actie zoals mountainbiken, snowboarden, klimmen, hiken en reizen over de hele wereld. Samen besloten we in 2014 een outdoormerk te starten. 

 


 

Het begon allemaal met een met bosbessen besmeurde wandelbroek...

 

In een niet al te ver verleden werkten we met de verkoop van outdoorkleding, maar we droomden ervan ons eigen outdoormerk te starten. We zagen het spreekwoordelijke licht toen we op een beurs waren, waar we in gesprek raakten met een collega-avonturier die niet blij was met het hoge prijskaartje van haar nieuwe wandelbroek. "De kwaliteit van de broek is geweldig, maar hij was zo duur dat ik 'm eigenlijk niet goed durf aan te trekken in de natuur. Wat als ik er nu een bosbessenvlek op krijg die er niet meer uit gaat?" klaagde ze. Terwijl we de hele wereld over reisden met onze backpack, hadden we vaak dezelfde gedachte. De bestaande outdoormerken waren niet alleen te duur, de broeken hadden ook nog eens een slechte pasvorm die alleen geschikt leek te zijn voor mannen. En de kleuren? Vijftig tinten sáái. Er miste een merk dat leuke, hoogwaardige kleding maakte tegen een redelijke prijs, en iemand moest daar iets aan doen. Tijdens een wandeling naar het Everest Base Camp ontstond het idee voor RevolutionRace. Die 'iemand' die we zochten, bleken we uiteindelijk gewoon zelf te zijn.

Blåbärsfläckade byxor.png

Vår resa.png

 

Onze reis

 

In het begin runden we het bedrijf vanuit de garage van Pernilla's vader, die we van hem mochten veranderen in een magazijn en logistieke hub. We manageden de productontwikkeling, inkoop, financiën, marketing, klantenservice en distributie allemaal zelf - we schreven zelfs de adressen op elk pakket met de hand. We maakten alle productfoto's in onze woonkamer en stonden zelf model met de kleding. We deden alles zelf.

De reis van het product

 

Toen we net begonnen, moesten we nog veel leren, en onze eerste sample broek was een totale misser. De pasvorm was niet goed, het garen was te zwak en de afwerking was een ramp. Twaalf samples en veel hoofdpijn verder hadden we uiteindelijk een fantastisch eerste product - onze originele Nordwand broek! Maar toen we onze fabrikant in Vietnam bezochten, realiseerden we ons dat de broek niet volgens onze gedetailleerde specificaties was gemaakt. De manager van de fabriek keek vol afgrijzen toe hoe Niclas ter plekke twaalf broeken verscheurde. De fabriek werkte samen met verschillende grote merken en op dat moment waren wij de kleinste (maar waarschijnlijk de luidste) klant. We organiseerden een spoedbijeenkomst en uiteindelijk vervingen ze de hele collectie.

 

Lees hier meer

 

 

Vår-produkt-idag.bigfile.gif

Första-Produktvideon.bigfile.gif

Hoe we viral gingen 

 

Toen onze productie eenmaal was gestart, maakten we onze eerste productvideo zonder script, met de camera van een mobiele telefoon en zeer twijfelachtige belichting. Nadat we deze video op onze social mediakanalen hadden gepost, belde onze advertentiemanager van Facebook ons op ​​omdat ze vond dat we de video weer moesten verwijderen. Ze wist zeker dat het een totale mislukking zou worden. Drie dagen later belde ze ons weer op en verontschuldigde ze zich. De video was viral gegaan, met meer dan een miljoen views. De echtheid van de video werd juist gewaardeerd. Na onze '15 minutes of Facebook fame' wisten we dat we iets op het spoor waren, iets dat onze concurrenten hadden gemist of genegeerd. Klanten waren op zoek naar functionele, betaalbare kleding met een geweldige pasvorm gemaakt door mensen met wie ze zich konden identificeren. En ze wilden inspraak hebben. Terwijl andere merken afstand deden van sociale media, omarmden wij het juist en begonnen we met het opbouwen van een sterke en loyale online community. Al sinds het begin hebben we onze klanten betrokken bij de productontwikkeling, hen gevraagd naar hun behoeften en wensen en hun feedback gebruikt om onze producten te verbeteren.


 

Waar zijn we nu?

 

"Vandaag de dag is RevolutionRace gevestigd in meer dan 30 landen (en worden er nog veel meer), en we hebben wereldwijd meer dan een miljoen broeken verkocht. Met  recensies in onze webshop komt onze missie, om één van de meest aanbevolen outdoorbedrijven ter wereld te worden, elke dag dichterbij. We zijn de garage ontgroeid en zijn verhuisd naar een kantoor dat groot genoeg is om onze medewerkers dagelijks tevreden te houden.
Andere dingen zijn niet veranderd. Dezelfde fabriek in Vietnam naait het merendeel van onze broeken, en vandaag de dag zijn we één van hun beste klanten en tevens goede vrienden met de eigenaar geworden. "

×