FAQ - Veelgestelde vragen
Hier vindt u de antwoorden die u zoekt. Heeft u het nog niet gevonden? 👀 Neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier! Psst… wist je dat we altijd gratis levering boven de €120 en 30 dagen gratis retourneren aanbieden?

Populaire categorieën
Retour & ruilen
Hoe stuur ik een product retour?
Je kunt je product eenvoudig retourneren via onze digitale retourafhandeling. Het voorgefrankeerde retourlabel wordt meegeleverd in het pakketje. Let op: Voor Budbee Box heb je geen retourlabel nodig.
Lees meer over hoe je een retour maakt en welke voorwaarden van toepassing zijn op retouren.
Hoe lang duurt het voordat een retourzending of het omruilen van een product is afgehandeld?
Als de retourzending of omruiling is goedgekeurd, verwerken we normaal gesproken een terugbetaling of de gewenste omruiling binnen 14 dagen, gerekend vanaf de dag dat je je product hebt teruggestuurd.
Als u Klarna als betaalmethode hebt gekozen, raden we u aan om uw betaling met Klarna te pauzeren om herinneringskosten te vermijden gedurende de tijd dat we uw retourzending afhandelen!
Hoe lang heb ik om een product te retourneren of te ruilen?
U kunt uw product binnen 30 dagen retourneren of omruilen, gerekend vanaf de dag dat u uw bestelling ontvangt. Meer informatie over het retourneren of ruilen van een product.
Hoe kan ik een product ruilen?
Je kunt de maat van je artikel wijzigen bij het melden van de retourzending via onze digitale retourafhandeling. Kies één van deze twee retourredenen: 'Te klein' of 'Te groot'.
Houd er rekening mee dat de snelste en gemakkelijkste manier om een product om te ruilen is door het eenvoudigweg te retourneren voor een terugbetaling en een nieuwe bestelling te plaatsen!
Lees meer over hoe je een omruiling maakt en welke voorwaarden van toepassing zijn op omruilingen.
Hoe dien ik een klacht in over een product?
Als je een productclaim wilt indienen, moet je eerst een foto maken van het deel van het product dat defect is en contact opnemen met onze klantenservice. Als je claim wordt goedgekeurd, retourneer je je product via onze digitale retourafhandeling.
Kan ik artikelen, die ik in afzonderlijke leveringen heb ontvangen, in één pakket retourneren?
Artikelen van afzonderlijke leveringen moeten in afzonderlijke pakketten worden geretourneerd. Als u een gesplitste bestelling hebt ontvangen, dat wil zeggen als één bestelling is opgesplitst in twee leveringen, moeten deze ook afzonderlijk worden geretourneerd.
Krijg ik een nieuwe factuur als ik een product ruil?
Bij het ruilen vindt er geen aanpassing plaats op uw betaling. Als u ervoor hebt gekozen om per factuur te betalen, of uw bestelling al hebt betaald, is dat de betaling die van toepassing is.
Hoeveel kost het om een bestelling te retourneren?
Het retourneren van goederen is gratis zolang u het bijgevoegde label gebruikt. Zorg ervoor dat u de afleverpunten voor Parcel Connect (dhl.com) goed controleert.
Meer informatie over het retourneren of ruilen van een product of over het indienen van een klacht.
RevolutionRace dekt niet de kosten voor retourzendingen die u zelf hebt betaald. Bent u uw retourlabel kwijt? Neem contact op met onze klantenservice!
Bezorging
Hoe kan ik mijn pakket traceren?
In de via e-mail of sms ontvangen leveringsbevestiging staat een link om uw bestelling te volgen. Op Mijn pagina's vindt u ook een link om uw pakket te volgen. Psst! Zodra het pakket vanuit ons magazijn is verzonden, kan het tot twee dagen duren voordat de mogelijkheid tot het volgen door de vervoerder is bijgewerkt.
Hoe lang is de levertijd?
3 tot 5 werkdagen
Bovenstaande levertijd wordt weergegeven als werkdagen, d.w.z. weekenden en feestdagen worden niet meegeteld. De levertijd wordt berekend vanaf de dag dat de bestelling wordt ingepakt en klaar is om ons magazijn te verlaten. Tijdens het afrekenen ziet u exactere levertijden door in de beschrijving naar de verzendtijd van elke bezorgmethode te kijken. Neem een kijkje en kies de methode die het beste bij u past!
Wat moet ik doen als een product tijdens de verzending is beschadigd?
Als u ontdekt dat uw product tijdens verzending is beschadigd, maak dan duidelijke foto's van de schade en stuur deze binnen twee dagen na ontvangst van het pakket naar onze klantenservice, dan helpen we u verder!
Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet op tijd ophaal op het afleverpunt?
Als u uw pakket niet op tijd ophaalt, wordt het naar ons teruggestuurd. We zullen in dat geval administratiekosten in rekening moeten brengen. Om te voorkomen dat er administratiekosten in rekening worden gebracht, raden we u aan om uw pakket op te halen, ook al wilt u het later terugsturen. Nadat u het pakket hebt opgehaald, kunt u het eenvoudig retourneren met behulp van de documenten die bij het pakket zijn bijgevoegd.
Welke bezorgopties bieden jullie aan?
Wij bieden verschillende opties aan om je producten te laten bezorgen, lees meer over onze bezorgopties en ontdek wat het beste bij je past! Psst... Onthoud dat we altijd minimaal één gratis bezorgoptie aanbieden als je voor meer dan €120 besteld!
Kan ik mijn afleveradres of de gekozen bezorgmethode wijzigen nadat mijn bestelling is geplaatst?
Helaas kun je het afleveradres of de gekozen bezorgmethode niet meer wijzigen nadat de bestelling is geplaatst.
Voordat je bestelling in behandeling wordt genomen door ons magazijn kun je ervoor kiezen om deze te annuleren via 'mijn pagina's'. Zodra de bestelling echter in ons systeem is vergrendeld en in behandeling is genomen kan een bestelling helaas niet meer worden gewijzigd of geannuleerd.
Bestellen
Is het mogelijk om kleding van RevolutionRace in een fysieke winkel te kopen?
Nee, we verkopen uitsluitend via onze online winkel. We hebben geen fysieke winkels en we verkopen niet via andere retailers. Door dit soort intermediairs over te slaan, kunnen we nieuwe producten veel sneller op de markt krijgen en tegen een betere prijs ook nog.
Is het mogelijk om producten die niet op voorraad zijn vooraf te bestellen?
Nee, dat is niet mogelijk, maar we bieden wel een 'breng me op de hoogte'-functie op de productpagina! Voeg gewoon uw e-mailadres toe en naar welke maat u op zoek bent, en dan laten we het u weten zodra het artikel weer op voorraad is!
Wat gebeurt er nadat ik een bestelling heb afgerond?
Na een succesvol afgeronde bestelling sturen wij altijd een orderbevestiging per e-mail. Als u deze niet binnen drie uur na het plaatsen van uw bestelling in uw postvak-in of tussen de spammail ziet, neem dan gerust contact op met onze klantenservice, dan helpen we u verder! Zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u een e-mail met de leveringsbevestiging.
U kunt uw bestelling ook bekijken en volgen via Mijn pagina's. Via uw persoonlijke account kunt u uw bestelling eenvoudig volgen en uw bestelgeschiedenis inzien.
Verkopen jullie cadeaubonnen?
Ja, dat kan! Meer informatie over het kopen van een cadeaubon.
Hoe oud moet men zijn om te kunnen bestellen?
Iedereen van 18 jaar of ouder kan winkelen bij RevolutionRace.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Helaas kun je geen wijzigingen aan je bestelling aanbrengen, zoals het veranderen van de gekozen maat of het afleveradres, zodra deze is voltooid.
Je kunt de bestelling echter annuleren via Mijn pagina's. Dit moet gebeuren voordat de bestelling naar ons magazijn wordt gestuurd voor verwerking (meestal binnen 60 minuten). Zodra de bestelling in ons systeem is vergrendeld, moet je wachten tot deze geleverd wordt, waarna de bestelling geretourneerd kan worden en een nieuwe bestelling kan worden geplaatst.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, je kunt de bestelling annuleren via Mijn pagina's. Dit moet gebeuren voordat de bestelling naar ons magazijn wordt gestuurd voor verwerking (meestal binnen 60 minuten). Zodra de bestelling naar het magazijn is gestuurd, kun je deze helaas niet meer annuleren. Als je van gedachten verandert, kun de goederen ook aan ons geretourneerd worden.
Kan ik als bedrijf een aankoop doen?
Nee, dat kan niet, op dit moment verkopen we alleen aan particulieren. We bieden derhalve geen zakelijke aankopen aan. Als u een betalingsbewijs nodig hebt voor uw aankoop, ga dan naar Mijn pagina's.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Als u er niet voor hebt gekozen om de bestelling via de link in de orderbevestiging of via Mijn pagina's te annuleren, dan is dit waarschijnlijk gebeurd omdat het product is uitverkocht. Als u al hebt betaald, wordt de reservering op uw bankrekening binnen 2-5 werkdagen beëindigd. Het spijt ons oprecht en we hopen dat u iets anders in onze webshop kunt vinden dat aan uw wensen voldoet!
Betaling
Kan ik mijn betaalmethode wijzigen?
Als u met Klarna winkelt, kunt u soms kiezen tussen het later betalen van uw bestelling of het na verloop van tijd betalen via de app. Als u ervoor kiest om met een kaart of een andere vorm van directe betaling te betalen, kunt u uw betaalmethode helaas niet wijzigen.
Waar vind ik mijn factuur met btw-specificatie?
U kunt uw factuur inclusief alle benodigde betalingsgegevens downloaden via Mijn pagina's!
Welke betaalmethoden biedt u aan?
We bieden verschillende manieren van betalen aan, lees meer over onze betaalmethoden en vind de methode die het beste bij u past!
Kortingen
Hoe gebruik ik een kortingscode?
U geeft uw kortingscode op bij het afrekenen en de korting wordt automatisch toegepast zodra u op "Toepassen" klikt. Houd er rekening mee dat u verschillende kortingscodes, prijsverlagingen of acties niet kunt combineren, tenzij anders vermeld.
Wat gebeurt er met mijn korting als ik een product ruil?
De korting op uw oorspronkelijke bestelling blijft ongewijzigd. We geven alleen akkoord als u het product wilt ruilen tegen hetzelfde product in een andere kleur of maat tegen dezelfde prijs.
Kunnen kortingen en acties worden toegepast nadat een bestelling is geplaatst?
Nee, helaas niet. Prijsverlagingen zijn altijd beperkt in de tijd en de huidige prijs, die in de webshop wordt weergegeven, is de prijs die van toepassing is op uw bestelling. Bekijk onze actuele kortingen! Psst! Schrijf u in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van aankomende acties en speciale aanbiedingen!
Er werd mij een korting beloofd toen ik me aanmeldde voor de nieuwsbrief; wanneer ontvang ik mijn korting?
Er wordt een welkomstmail met uw kortingscode naar uw e-mailadres gestuurd zodra u zich hebt geregistreerd. Als u de e-mail niet kunt vinden, is deze mogelijk in de spambox terechtgekomen. Kunt u de e-mail daar ook niet vinden? Neem dan contact met ons op en we helpen u verder!
Hoe weet ik dat de kortingscode is toegepast?
Verlaagde prijzen en kortingen worden altijd rood gemarkeerd, zowel bij het afrekenen als in de mail met de orderbevestiging.
Wat gebeurt er met de setprijs die ik heb betaald als ik één van de producten uit de set retourneer?
Bij het retourneren van een product dat deel uitmaakt van een setprijs, moet je het verschil betalen, aangezien de korting alleen van toepassing is op de hele set. Als je de hele set terugstuurt, krijg je het volledige aankoopbedrag terug.
Product & materiaal
Hoe komt het dat er een verschil is tussen de pasvorm van mijn broek, ook al is het hetzelfde model en dezelfde maat?
Onze broeken zijn gemaakt om de vorm aan te nemen van de persoon die ze draagt. Hoe meer u ze draagt, hoe beter de pasvorm zich aan uw lichaam aanpast. Hierdoor kan het zijn dat u het dragen van een nieuwe btoek in vergelijking met een oudere broek heel anders ervaart.
Verschillende kleurbaden en coatings kunnen ervoor zorgen dat het materiaal anders aanvoelt, ook al is de samenstelling hetzelfde. Dit kan ook de pasvorm van de broek beïnvloeden.
We hebben veel terugkerende producten in ons assortiment. Deze krijgen gaandeweg wel updates om ze te verbeteren. Het kan daarom zijn dat we tussen twee seizoenen de pasvorm hebben bijgewerkt of een maat hebben aangepast.
Naast alles dat hierboven al staat vermeld, werken we ook nog binnen een tolerantiebereik om te bepalen of een product aan een bepaalde norm voldoet. Dit betekent dat de maatvoering van een broek aan de onderkant van het tolerantiebereik, evenals een broek aan de bovenkant van het bereik, qua uiterlijk en gevoel kan verschillen, soms zelfs in zo'n mate dat het opvalt.
Waarnaar verwijst Rescue?
De Rescue-serie is geoptimaliseerd om extreme omstandigheden in alpine omgevingen te weerstaan. Veel van de kledingstukken binnen de Rescue-serie hebben extra verstevigingen en alle Rescue-kledingstukken hebben een geïntegreerde RECCO®-reflector. Deze wordt gebruikt om het voor reddingswerkers in de bergen gemakkelijker te maken u te vinden als u in een lawine terechtkomt, uzelf verwondt in het bos of verdwaalt in de bergen.
Het reddingspersoneel gebruikt een RECCO®-detector om zoekgebieden snel te kunnen scannen. Wanneer het radarsignaal van de detector een reflector raakt, kaatst het signaal terug en geeft het aan waar de vermiste persoon is. Best wel cool toch? Want wie wil er nu niet een geïntegreerde RECCO®-reflector in zijn kledingstuk? Dat dacht ik al! Bekijk onze Rescue-serie.
Wat is Hypershell®?
Hypershell® is het eigen merk van RevolutionRace, een verzamelnaam voor alle materialen die we zelf hebben ontwikkeld. Wat de materialen dan onderscheidt, is het concept dat daarna komt. We hebben verschillende concepten op verschillende materialen die allemaal unieke eigenschappen krijgen.
- Hypershell® Denim: Katoenvrije duurzame stof.
- Hypershell® SS: Waterafstotende softshell.
- Hypershell® Pro Stetch: Een duurzame, superstrakke stof
Hypershell®-membraan
Hypershell®-membranen zijn verkrijgbaar in drie verschillende niveaus: Core, Performance en Pro. We hebben elk RevolutionRace-kledingstuk uitgerust met een premium Hypershell®-membraan dat past bij het beoogde gebruik van het kledingstuk, geoptimaliseerd voor verschillende activiteiten en weersomstandigheden.
- Hypershell® Core 5 000 - 10 000 mm
- Hypershell® Performance 10 000 - 15 000 mm
- Hypershell® Pro 15 000 - 30 000 mm
Om een kledingstuk als volledig waterdicht te beschouwen, moet het een waterdicht membraan hebben, alsook volledig getapete naden en waterbestendige ritssluitingen. Leer meer over waterdichte kleding in onze gids.
Welke maat heb ik nodig?
Om erachter te komen welke maat u nodig hebt, raden we u aan om onze aanbevelingen en klantrecensies te bekijken op de productpagina van het kledingstuk waarin u bent geïnteresseerd. Vele van onze geweldige klanten delen in hun beoordeling hun ervaring met betrekking tot zowel maat als pasvorm. Een andere tip is om de beoordelingen te filteren op de maten waarin u geïnteresseerd bent! En als laatste vindt u meer informatie over maten en hoe u uzelf goed kunt opmeten in onze maattabel.
Contact
Contact opnemen
We horen graag van jullie! Neem gerust contact met ons op door het formulier op deze pagina in te vullen, of door ons rechtstreeks een e-mail te sturen via support@revolutionrace.nl